MAINOS

Miten yrityksesi näkyminen hakukonetuloksissa paranee? Tässä kolme keinoa parempaan Google-näkyvyyteen

MAINOS -

Kuluttajien käyttäytymisessä ja ostovalintoja mietittäessä internetin hakukoneiden rooli ei ole ainakaan vähenemään päin, pikemminkin päinvastoin.  Hyvin usein kuluttajat kirjoittavat hakukoneiden hakukenttiin kiinnostamiinsa tuotteisiin liittyviä sanoja ja toiveena on, että sitä kautta hakumoottorit valikoivat listauksen, mistä löytyy lisätietoja ja mahdollisesti tapoja hankkia tuote.

Vaikkei olisi verkkokauppaakaan, kaikkien tuotteita ja palveluja myyvien kannattaa miettiä hetken kysymystä: Näkyykö tuotteeni, palveluni, yritykseni hakukoneiden tuloksissa parhaalla mahdollisella tavalla?  

Tässä muutamia pointteja, mitkä edesauttavat näkymistä hakukonelistauksissa:

Sivustosi tekninen toteutus

Sivuston rakenne pitää olla tehtynä mahdollisimman hakukoneystävälliseksi. Sivujen tulee latautua nopeasti ja toimia sekä mobiilissa että pöytäkoneilla. Yleisestikin sivustosi tulee olla sellainen, josta kuluttajan on mahdollisimman helppo löytää tarvitsemansa asia. 

Tällaista sivuston muokkausta hakukoneystävällisemmäksi voi tehdä vain taho, jolla on pääsy sivustosi hallintaan, käytännössä siis joko yrittäjä itse tai esimerkiksi mainostoimisto, joka on sivuston rakentanut. Kukaan ulkopuolinen ei voi tehdä tällaista teknistä työtä.

Remontoimalla tai rakentamalla kokonaan uudet verkkosivut, varmistut siitä, että yrityksesi löytyy hakutulosten kärkijoukoista >>>.

Ajankohtainen sisältö

Mitä useammin päivität tietojasi sivustolla, sitä paremmin hakukoneet löytävät ajankohtaisen sisältösi. Kannattaa myös sisältöä tehdessä miettiä miten asiat ilmaisee. Käytä siis sellaisia ilmauksia, joilla kuluttajat asioita hakukoneista etsivät!

Aktiivinen sisällöntuotanto vaati ideoiden, ajan ja resurssien lisäksi myös tietoa siitä, millaisesta tiedosta kuluttajat ovat kiinnostuneet. Hyviä näkökulmia uuden sisällön tuottamiseen saa esimerkiksi Google Analyticsin kautta. Kun tietää millä hakusanoilla sivuille on päädytty, auttaa se luomaan entistä kattavampia sisältöjä asiakkaiden tarpeisiin.

Analytiikkapalvelun avulla saat selville, millaisia sisältöjä verkkosivuillesi kannattaa luoda >>>.

Linkitykset muille sivuille - vaikkapa natiivimainonnan keinoin

Mitä enemmän luotettavilta sivustoilta on linkkejä omille sivuillesi eri kohtiin, sitä paremmille paikoille esimerkiksi Google nostaa sivustosi hakulistauksissa. 
Perusajatus on siinä, kun muut luotettavat toimijat arvostavat sisältöäsi linkkien arvoisesti, hakukoneidenkin kannatta nostaa sivustosi arvostusta.  Käytännössä linkityksiä voidaan toteuttaa esimerkiksi mainosartikkelin - eli natiivimainonnan keinoin. Siinä jutun kaltaisena tuodaan esille yrityksen asioita ja mainosartikkeli sisältää linkkejä tiettyihin osioihin yrityksen omilla sivuilla.

Parhaimmiksi linkeiksi Google arvioi niiltä sivustoilta tulevat, jotka hakukoneyhtiö on jo itse tulkinnut arvostetuiksi ja hyödyllisiksi sivustoiksi – ja sellaisiksi, joiden sisältö täydentyy aktiivisesti. Tällaisia ovat esimerkiksi sanomalehtien nettisivut, joille tulee paljon luotettavaa journalistista sisältöä käytännössä jatkuvasti.

KPK Medioiden verkkosivut on yksi erinomainen mahdollisuus saada linkkejä luotetulle mediasaitille. KPK:n Medioilla on yhteensä kymmenen eri luotettavaa lehtibrändiä, eli mahdollisuuksia näkymiseen on todella laajasti.

Näin voit saada KPK Medioiden luotettaville sivustolle sellaista sisältöä, mikä nostaa hakukonenäkyvyyttäsi >>>

Tässä jo toteuttamiamme mainosartikkelikampanjoita >>>

Ihan mielenkiintoista on myös seurata, millaisia asioita Googlen hakupalvelusta juuri nyt haetaan >>>

Ole yhteydessä.
Parannetaan näkyvyyttäsi, ja sitä kautta kaupantekomahdollisuuksiasi
 

Sanna Hietamäki
040 7376 720
sanna.hietamäki@kpk.fi

Susanna Kaukoniemi
050 4705725
susanna.kaukoniemi@kpk.fi

Hannu Lehto
050 5982066
hannu.lehto@kpk.fi