Paikallisuutiset

Pitkät junat ohjataan jatkossakin Oulun kautta itärajalle – Ylivieska–Iisalmi -rata sähköistetään, kun valtio varaa budjettiin 45 miljoonaa euroa sitä varten

Oulaisten ratapihaa jatkettiin kohti pohjoista viime kesänä juuri pitkien tavarajunien vuoksi.
Oulaisten ratapihaa jatkettiin kohti pohjoista viime kesänä juuri pitkien tavarajunien vuoksi. Kuva: Anne Mattila

Pitkät, vajaan 900 metrin pituiset, malmi- ja puutavarajunat ohjataan jatkossa Ylivieskasta Oulun kautta Kontiomäkeen ja edelleen Vartiuksen raja-asemalle sen sijaan, että käytettäisiin Iisalmen rataa.

Yhtenä selvitettävänä vaihtoehtona oli, että Ylivieska–Iisalmi–Kontiomäki -väli sähköistetään ja ra

Kommentoi Ilmoita asiavirheestä