Pipo omalla logolla – mainio yritys- ja fanituote

Kuva:

MAINOS - MARLEA.FI -

Kylmät kelit saapuvat joka syksy vaikka kuinka riittäisi aurinkoisia päiviä.Pipo omalla logolla on hyvä ja käytännöllinen tapa saada oma logo näkyviin monessa paikassa. Fanipipo, yrityksen logolla varustettu pipo tai moderni painatettu froteepipo ovat edullisia tuotteita myös jakotuotteiksi tai lahjoiksi – lue alta erilaisista pipoista ja niiden merkkausmahdollisuuksista!

Huomioväripipo lisää työturvallisuutta

Huomioväripipo on yleensä kirkkaan keltainen tai oranssi päähine, joka on tarkoitettu erityisesti erilaisille työmaille joissa korkeaa havaittavuutta tarvitaan. Myös kirkkaan punaoranssit pipot ovat erittäin suosittuja, esimerkiksi metsästyskäytössä, erityisesti hirvenmetsästyksen aikaan.

Yrityksen logolla varustettu huomioväripipo luo yrityksestä yhtenäistä mielikuvaa, samalla kun laadukas pipo parantaa työmukavuutta ja työturvallisuutta. Yrityksen logo erottuu huomioväripohjasta erinomaisesti, kun se tehdään riittävän tummalla sävyllä, yleisimmin mustalla.

Trikoosta valmistetut pipot voidaan painattaa edullisella ja kestävällä siirtokuvalla, jolloin kuva voi olla monivärinen ja monimuotoinen, ja kuva voi olla painatettu vaikka koko pipon ympäri. Neulotuissa huomiopipoissa on järkevämpi käyttää perinteistä brodeerausta tai ommeltua kangasmerkkiä.

Yrityksen mukaan brändätty pipo on yksimainosvaatteet –kokonaisuudesta, joka soveltuu työkäytön lisäksi erinomaisesti myös vapaa-aikaan.

Heijastinpipo omalla logolla

Heijastinpipo voi olla valmistettu kokonaan heijastavasta, pehmeästä kankaasta, tai se voi olla muutoin tavanomainen pipo, mutta siihen on ommeltu kiinni pehmoheijastin. Esimerkiksi käännettävään reunaan lisätty heijastava kangasmerkki mahdollistaa painatuksen suoraan heijastimeen, jolloin myös neulotut pipot voidaan merkata painamalla.

Pipon merkkausvaihtoehdot

Perinteinen pipon merkkaustapa on brodeeraus, joka onkin edelleen kestävä ja suosittu vaihtoehto neulotuissa pipoissa. Neulottuja pipoja ei voida sellaisenaan painattaa, mutta logon voi lisätä neulottuun pipoon esimerkiksi kangasmerkin tai nahkamerkin avulla.

Neulottujen pipojen suosituimpiin painatettaviin malleihin on lisätty puuvillatwill –kankaasta valmistettu merkki suoraan pipon etuosaan tai kääntöreunaan, eli pipoon on lisätty painatettava kohta. Painatettavia merkkejä on eri muotoisia, joista tyypillisimmät ovat pyöreä ja suorakanttinen merkki.

Brodeeratut pipot luovat aina laatumielikuvaa, koska brodeeraus on erittäin kestävä merkkaustapa. Brodeeraus ei ole yhtä tarkka kuin painatus tai kangasmerkki, mutta se soveltuu erinomaisesti yksinkertaisille logoille ja teksteille.

Kangasmerkit ja nahkamerkit ovat erittäin suosittuja pipojen merkkausvaihtoehtoja, koska ne soveltuvat oikeastaan kaikkiin pipomalleihin. Ne ommellaan kestävästi kiinni, ja kangasmerkissä itsessään voi olla painatus, kumiset kohokirjaimet tai muita tehosteita.

Miten valitsen sopivan mainospipon?

Mainospipon valinnassa mietittäviä asioita on halutun painatuksen tai logon toteutustapa, pipon käyttökohde sekä pipon materiaalivalinta. Pipon koko on helppo valinta - lähes kaikki pipot ovat yksikokoisia, joten ne sopivat joustavan materiaalinsa ansiosta kaiken kokoisiin päihin.

Mainospipon käyttökohde

Mainostajalle pipon tärkein käyttökohde on tuoda oman yrityksen logo esiin sekä muistuttaa pipon käyttäjää yrityksestä positiivisella tavalla. Pipon käyttäjälle vastaavasti kenties tärkein valinta on se, miten lämmin pipo on. Tuuliseen pakkaskeliin hyvin soveltuva, monikerroksinen ja lämmin talvipipo ei ole paras valinta viileään varastotyöhön tai aktiiviseen ulkokäyttöön - niihin käyttötarkoituksiin annattaa valita ohuempi, yksikerroksinen trikoopipo.

Trikoopipo vai neulottu pipo?

Trikoopipon ja neulotun pipon erona on mainospipon näkökulmasta niiden merkkausvaihtoehdot – neulottuun pipoon ei voida tehdä suoraa painatusta. Pipojen materiaalit ovat pääsääntöisesti puuvillaa sekä erilaisia keinokuituja – polyakryyli, polyesteri sekä vuorauksen lycra tai thinsulate –kalvot. Kaikkien pipojen materiaali on joustavaa myös vuoren osalta, jolloin yhden koon pipot istuvat hyvin ja napakasti.

Eri paksuiset pipot ovat myös lämmittävyydeltään erilaisia – ohut yksikerroksinen trikoopipo soveltuu kevät- ja syksykäyttöön, miksei kesäänkin auringolta suojaamaan - näyttävällä logolla painettu ohut trikoopipo on hyvä mainospipo myös kesällä!

Paksut ja monikerroksiset talvipipot sisältävät joskus myös teknisen lämpö- ja tuulensuojakalvon, joiden tuotemerkeistä Thinsulate lienee tunnetuin. Neulotut pipot eivät välttämättä ole tuulenpitäviä, ellei niissä ole erillistä vuorta tai tuulensuojakalvoa. Lämpimiä neulotut pipot paksuutensa vuoksi yleensä kuitenkin ovat.

Pipojen modernit merkkaustavat

Modernit, uudetmerkkaustekniikat mahdollistavat pipojenkin merkkaamisen omalla logolla tai muulla kuvalla usealla eri tavalla. Painetut tai brodeeratut kangasmerkit ovat edullisia ja näyttäviä merkkaustapoja, jotka ommellaan pipoon kiinni haluttuun kohtaan. Painatettujen kangasmerkkien värintoisto ja tarkkuus ovat erinomaisia, ja ne kestävät hyvin myös pesua. Monesti kangasmerkit sijoitetaan esimerkiksi taittoreunaisen pipon liepeeseen, tai trikoopipon etuosaan.

Myös erilaiset nahka- ja kumimerkit ovat suosittuja pipojen merkkaustapoja, joista logo erottuu hienosti. Nahkamerkkejä toteutetaan usein pipon reunan ympäri menevinä, pieninä taittomerkkeinä. Pienet merkit soveltuvat erityisesti yksinkertaisten, tyylikkäiden logojen toteutukseen.

Mainospipojen toteutusvaihtoehtoja on kaikkiaan siis erittäin paljon - kannattaakin tutustua erimerkkeihin netistä, ja miettiä miten saa oman logon toteutettua mahdollisimman edustavasti haluttuun pipomalliin!